وحدت و تنوع در زیبایی شناسی طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

انسان به طور تجربی اصل زیبایی شناسی از وحدت در تنوع را تجربه می کند. طراحی سایت در وحدت و تنوع از طریق چهار عامل طراحی تبعیت می کنند:

1-  متقارن بودن

2- رنگارنگ بودن

3- یکپارچگی ( وحدت )

4- تنوع.

هر دو عامل وحدت و تنوع تاثیر مثبتی بر روی حس زیبایی شناختی دارند و به تقویت آن کمک می کنند.

وب سایت هایی موفق هستند که به طور همزمان بیشترین وحدت (به عنوان مثال: تقارن) و تنوع (به عنوان مثال: رنگارنگ بودن) را برای تحریک حس زیبایی شناختی طراحی سایت ارائه نمایند.

آیا وحدت و تنوع می توانند به درک زیبایی از وب سایت ها کمک نمایند؟

در تحقیقات اجتماعی انجام شده، در ابتدا دو مجموعه از صفحات وب متفاوت در سبک و طرح و محتوا طراحی شد و به طور کلی و به طور مستقل در هر دو عامل وحدت و تنوع از طریق طراحی های متفاوت در وب سایت ها اعمال شد. همچنین تقارن (برای وحدت) و عدم تشابه عناصر و رنگارنگ بودن (برای تنوع) در آن ها اعمال شد. پرسشنامه هایی بین افراد شرکت کننده در آزمایشات بر اساس نظرات روانشناسان و طراحان وب سایت تنظیم و ارائه و توزیع شد. نتایج تحقیقات نشان داد که تنها مجموعه ای که بر اساس تقارن و رنگارنگ بودن طراحی شده بود، تاثیر گذاری مثبتی حس زیبایی شناختی افراد داشته است. با توجه به نتایج حاصل از نظر سنجی ها مشخص شد که  بیشتر کردن وحدت و تنوع بطور همزمان منجر به تعادل مطلوب در حس زیبایی شناختی افراد شده است.





:: برچسب‌ها: وحدت و تنوع , طراحی سایت , طراحی سایت حرفه ای , طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت نفتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: